Ara fa uns dies, el president del Futbol Club Barcelona va reivindicar la relació entre l'entitat i la llengua catalana. En el marc de l'acte de presentació de la guia Amb el català, xuta i gooool!, el màxim mandatari blaugrana va demanar als infants que parlessin en català.
I l'argument fou que d'aquesta manera tothom tindria ben present, seria la gran demostració que eren del Barça. Sandro Rosell va voler lligar novament llengua, país i Barça. Aquesta al.lusió a la inherent catalanitat del club més important del nostre país va aixecar polseguera en altres equips catalans, ja que varen argüir que la relació entre la llengua i el Barça no és un patrimoni en exclusiva de l'equip blaugrana sinó que es tracta d'un potencial, d'un aspecte compartit amb la resta d'entitats esportives del país. D'aquí que varen demanar-ne una rectificació immediata.
Estem immersos en una crisi, que ens colla cada dia més. El país ho està patint i les nostres institucions públiques malden per intentar gestionar aquesta difícil situació. No obstant, això no treu que les retallades cada cop van a més. La darrera, que està en boca de tothom, és la nova baixada del pressupost públic que rebrà la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). Novament, TV3 i Catalunya Ràdio, així com la resta de canals públics catalans, patiran una retallada. I d'aquesta es desprèn que, entre d'altres, quan expiri el contracte, el logo de TV3 caurà del braç de la samarreta dels jugadors del primer equip de futbol del Barça. La publicitat de TV3 desapareixerà de la indumentària blaugrana.
TVC és l'element més potent per a la normalització i divulgació del català. Cal que TV3 continuï a la samarreta culer"
El Barça, un cop superat el tabú de portar publicitat a la seva equipació, ha lluït diferents publicitats: Unicef, Qatar Foundation i es parla de Qatar Airways per a les properes temporades. I, fins i tot, en alguns casos aquesta esmentada publicitat no li ha suposat un retorn en termes econòmics sinó que ha estat en altres aspectes: de responsabilitat social, valors, compromís, projecció, etcètera, com fou el cas d'Unicef. Properament, es donarà el cas que TVC no podrà continuar publicitant-se a través del Barça per raons econòmiques. És obvi però que TV3 significa i continuarà significant els valors que Sandro Rosell va etzibar als infants.
TVC és l'element més potent, jutament amb el model d'escola catalana, per a la normalització i divulgació del català, l'ensenyament i aprenentatge de la llengua catalana, la cohesió social d'aquest país, la reivindicació i el foment de la nostra cultura, la creació, manteniment i potenciació del nostre imaginari col.lectiu, la unió i apropament entre els diferents territoris de parla catalana, la projecció que majoritàriament els catalans tenim de la visió del nostre país. Per tot aquest regitzell de raons, cal que TV3 continuï a la samarreta culer. I el Barça, com a abanderat de tot plegat, hi hauria d'estar totalment d'acord. Esperem i desitgem que la directiva blaugrana estigui a l'altura de les circumstàncies.