Barcelona ·
L'Avui dins de la sèrie de Catalunya-Espanya: Final de Trajecte ha entrevistat al director general de la Moritz, Albert Castellón. L'artífex de la resurrecció de la històrica marca de cervesa trenca tòpics i
d'entrada ja afirma que "Jo crec més en la política de l'acció que en la de la reacció".
Per Castellón "Catalunya és una nació, perquè així ho considera la gent que viu aquí i perquè així ho justifica la història" i afirma que Catalunya " ha de ser el que la gent vulgui" i conclou "si els polítics i la societat civil pensem més en el que volem i en com ho fem més que no pas a reaccionar pel que diuen a fora potser ens anirà més bé".
Pel que fa a la classe política pensa que "la professió de polític no és tan fàcil com pot semblar" i creu que "els polítics haurien de tenir clar el seu horitzó".Castellón, a més a més, en relació a la situació actual del país diu "No vull pensar que tot es redueix a una negociació partidista que en el fons no està compartint cap objectiu comú" i que "si els polítics catalans treballen per un mínim comú denominador, ja em sembla bé tot el procés que estem vivint actualment"
Sobre el futur econòmic i empresarial de Catalunya es ostra contundent "la imatge de Catalunya com a motor econòmic d'Espanya està superada" i aposta per Europa "Les fronteres, enteses com a barreres aranzelàries, s'han diluït. Tenim una UE que ja comparteix molta legislació. El mercat ja no és de 40 milions d'habitants sinó de 300 milions, i Catalunya ha de lluitar a la Champions més que a la Lliga". Així, "si un català fa un producte punter i pioner, el compraran a Munic i a Madrid" i conclou "la força de les marques, la qualitat dels productes, és superior als boicots polítics".