Barcelona ·
Albert Sáez, director adjunt d'El Periódico, ha apuntat com a possible origen de l'"estrès" del PSC a "carregar totes les tintes dels seus mals actuals en els que donen la cara i proposar solucions que són simplement maneres de passar comptes".
A un article a El Periódico, Sáez ha recomanat als membres del partit dels socialistes "escoltar-se a ells mateixos i tornar a fer les grans apostes que en determinats moments les enquestes els van desaconsellar" com pot ser "recolzar el retorn de Tarradellas de la mà de Bricall, proposar la immersió lingüística de la mà de Marta Mata, apostar per la cessió d'impostos de la mà d'Antoni Zabalza, tallar radicalment amb la ingenuïtat dels papers per a tothom de la mà de Corbacho o recolzar la reforma de l'Estatut de la mà de Montilla".
L'autor de l'article L'estrès del PSC ha volgut recordar que el PSC "ha estat gran quan ha fet grans passos endavant de la mà de líders amb coratge" i ha conclòs que les primàries per escollir candidat a l'alcaldia de Barcelona "poden respondre a una enèsima revenja o a la voluntat d'un partit d'escoltar-se a si mateix": "La primera opció és un suïcidi; la segona, una oportunitat".