Indica publicitat
Dijous, 9 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 3 de de maig del 2011 | 17:19
Recull de premsa · Política

M. Terribas: "Afegir lectors en la nostra llengua enfortirà l'ús social dels nostres mitjans"

Mònica Terribas, directora de TVC, ha celebrat l'arribada de la versió en català de La Vanguardia: "Afegir lectors en la nostra llengua, amb periodisme de qualitat i prestigi, enfortirà també l'ús social dels nostres mitjans audiovisuals".

Mònica Terribas

A un article a La Vanguardia, Terribas ha indicat que ara "només falta que aprenguem a fer-nos companyia en aquests temps difícils" i que aprenguem també a distingir "contra qui competim i qui pot debilitar el nostre espai de comunicació".

L'autora de l'article El celobert dels mitjans en català ha donat les gràcies als impulsors de la iniciativa i ha assegurat que actualment tenim un "entorn mediàtic que respon millor que fa uns anys a la realitat lingüística i cultural del país" perquè ara "tots els diaris de referència" editats a Catalunya s'editen en català, "i la resta, com Público, El País o El Mundo, en tenen una part."

Mònica Terribas ha recordat, també, que en camp dels mitjans audiovisuals, "al costat de Catalunya Ràdio i les seves emissores i dels canals públics de la nostra televisió, que avui ja són cinc -TV3, C33, 3/24, Esport3 i Super3/3xl- ha crescut una ràdio privada en català potent, RAC1" i ha insistit en que els mitjans en català "lluiten per mantenir el lideratge i acumulen al voltant del 20% de l'audiència": "Els nostres mitjans [...] competeixen en un entorn de desenes de canals de televisió en altres llengües, Però són referència, prestigi i lideratge".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat