Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dijous, 19 de de març del 2015 | 18:50
Crònica · Afers religiosos

Catòlics catalans contra el sectarisme mediàtic de l'episcopat espanyol

El sectarisme mediàtic de la Conferència Episcopal Espanyola contra Catalunya continua malgrat els canvis que hi ha hagut en la seva cúpula.

Tot es manté pràcticament igual malgrat el tàndem ultra espanyolista format pels cardenals Antonio Maria Rouco i Antonio Cañizares ha estat substituït pel tàndem moderat format per Ricard Blázquez (president de la Conferència Episcopal Espanyola) i Carlos Osoro (arquebisbe de Madrid).

El pregó (quinzenal eclesial d'informació i opinió) deixa constància d'aquesta situació en el seu article Una realitat lamentable, cristianament trista. En el text s'hi argumenta: "Des de fa molt de temps, el canal 13TV i l'emissora radiofònica Cope es distingeixen per contemplar la situació política de Catalunya només des de la perspectiva del Govern del Partit Popular, amb alguna pinzellada socialista i en absència de cap veu nacionalista catalana.

Això vol dir: oposició frontal al dret a decidir des catalans sobre el seu futur, rebuig de la condició nacional de Catalunya, exclusió dels debats plurals amb participació de tertulians favorables i contraris als drets nacionals dels pobles, drets justament referendats per la doctrina social de l'Església".

Cal deixar constància que a ambdós mitjans de comunicació hi ha redactors i col·laboradors que pateixen el sectarisme ideològic i polític dels responsables de 13TV i de la Cope. També és hora que l'episcopat català torni a fer sentir la seva protesta sobretot en la situació política i electoral que viu aquest país.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat