Indica publicitat
Dijous, 9 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dilluns, 5 de de gener del 2009 | 13:28
Crònica · Cultura

50 anys

Durant aquest 2009 que ara tot just acabem d'estrenar tindran lloc diferents celebracions de gran significació. Ara no les recordarem totes. Només n'apuntarem una de ben propera: els 50 anys de la Nova Cançó. La data de referència és la de la publicació de l'article de Lluís Serrahima "Ens calen cançons d'ara", el gener del 1959 a la revista Germinabit, precursora de l'actual Serra d'Or. Són cinquanta anys que han definit la Catalunya contemporània actual. El moviment de la Nova Cançó va saber copsar, reflectir i connectar amb les inquietuds i sentiments d'una generació. Com sempre, com en totes les situacions, les coses no passen perquè si, per casualitat. Cal la visió, la intel·ligència, i en el nostre país, la fermesa per fer que les coses tirin endavant i funcionin. Per recordar i reviure aquest fet el Museu d'Història de Catalunya prepararà diferents activitats i la revista Enderrock reeditarà pel seu número de gener el disc "Audiència pública",el primer vinil d'Els Setze Jutges, esgotat des de fa forces anys.



s un acte que no només passarà per recordar els artistes que van saber donar veu a un país i a una generació en uns moments nacional i socialment molt difícils, sinó també a la gent que sovint des d'un segon pla va saber-hi donar el suport adequat. Els darrers anys s'han anat publicant llibres de memòries de molts d'aquests personatges. Han volgut deixar per escrit el seu testimoni del què han fet, del com i del perquè per tal que les generacions actuals i futures en puguin prendre el relleu, no repetir els errors i continuar endavant. Xavier Polo, Albert Manent, Fèlix Martí, Josep Espar i Ticó, Josep Benet i tants d'altres en són un clar exemple. La mort d'Ermengol Passola el passat 1 de gener ha propiciat un reconeixement més que merescut i un recordatori a tota la tasca realitzada per aquest gran mecenes cultural i també situar-lo com a exemple de la feina d'una generació clau per a la continuïtat de l'activitat cultural del nostre país saber situar Catalunya a la modernitat.


Fa cinquanta anys es demanaven cançons que tinguessin una actualitat per a nosaltres. s un clam que sempre cal tenir present, però si fem un repàs al que ha estat musicalment parlant el 2008 podem veure el bon moment de la música catalana. La revista Enderrock ho ha anat analitzant i certificant mes a mes. No hauríem arribat on som sense l'acció que es va generar ara fa cinquanta anys, ara tenim el repte d'anar més lluny.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat