Acabem de viure la setmana tecnològica per excel.lència de l'any, marcada per la celebració del Mobile World Congress (MWC). Un congrés, el del món mòbil, que ha estat un èxit espaterrant, en tots els sentits.
Com acostuma a ésser habitual, les xifres, en relació al de l'edició passada, han millorat ostensiblement. En resum, més congressistes, més empreses participants, més empreses catalanes exposant-hi les seves novetats tecnològiques, més impacte i benefici econòmic per a la ciutat…
Se n'ha parlat molt a tots els mitjans, aquests dies, de les novetats presentades i dels tecnòlegs de referència que hi han assistit: Facebook, WhatsApp, Samsung Galaxy S5, els "wearables" (ginys tecnològics portables), Mark Zuckerberg, Jan Koum, Àlex Fenoll… Però a banda de tot això, hi ha un aspecte clau en tot plegat, al meu parer: les aplicacions, conegudes com a "apps". Són allò que està portant el gran canvi a les nostres vides, mitjançant els "smartphones" o telèfons intel.ligents.
Les "apps" són una nova indústria per al país. És hora de conrear-la al màxim"
Aquestes són programes informàtics que ens faciliten o que ens ajuden en totes aquelles qüestions imaginables. Estem parlant, per explicar-ho d'una manera clara i senzilla, de les operacions i gestions més bàsiques de banca, de la lectura d'un diari, de la cerca d'un restaurant, d'un videojoc, de la cerca i pagament d'un taxi, etcètera. Un camp, un sector, doncs, amb una inacabable llista de possibilitats, associada a la creativitat i la innovació.
Les "apps" han obert un nou mercat, una nova indústria amb moltes oportunitats al darrere. Tantes com les possibles necessitats que tinguin els usuaris o les usuàries de tauletes i telèfons intel.ligents. Cal dir que les empreses s'han abraonat a la conquesta d'aquest nou mercat, però també molts emprenedors i petites empreses que hi han vist nínxols de mercat.
Val a dir que els recursos a invertir, per part d'un emprenedor, per transformar la seva idea en "app", no són molt elevats i la seva comercialització també és relativament senzilla amb les plataformes que ofereixen Google, per a telèfons Android, i Apple. Aquest fet, està comportant que, al nostre país, als vivers i incubadores d'empreses, una gran part de les empreses que s'inicien tenen el negoci de les "apps" com la seva activitat única o principal.
Les "apps" són una nova indústria per al país. Un nou mercat amb moltes potencialitats i on s'hi poden trobar oportunitats, tant per als demandants com per als ofertants. Un camp que aglutina, a la vegada, noves tecnologies, innovació, creativitat i talent. És hora de conrear-lo al màxim. I, el MWC, ha estat també un gran aparador per a aquestes.