Barcelona ·
Unes 5.000 persones han participat aquest dissabte a la manifestació independentista que, sota el lema Cal un acte de sobirania', ha conclòs amb una plantada al Parlament, on els esperaven els vuit diputats d'ERC i dos de CiU que han respost a la crida que van fer als parlamentaris els organitzadors.
Els diputats, entre els que hi havia Anna Simó, Uriel Bertran o Marina Llansana per part d'Esquerra, i Josep Rull i Jordi Turull, per part de CiU, han estat escridassats per gran part dels assistents amb crits de "botiflers". Els membres de les plataformes convocants de la manifestació -Acte de Sobirania, 10mil.cat, PDD, Sobirania i Justícia i Sobirania i Progrés, entre d'altres- han entregat als diputats cartes personalitzades instant-los a comprometre's, des del Parlament, en la necessitat i voluntat d'arribar a la independència de Catalunya. Els d'ERC els han signat, mentre que els convergents han decidit no fer-ho perquè, al seu parer, no volen generar "falses expectatives".
La Guàrdia Urbana, per la seva banda, han xifrat el nombre d'assistents en 1.400 persones. Els dos recomptes, però, mostren que la convocatòria no ha assolit les aspiracions dels organitzadors, que el dia anterior havien dit que esperaven reunir 20.000 persones.