Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Divendres, 25 de d'octubre del 2013 | 17:43
Notícia

Coca-cola, al capdavant de la discriminació lingüística en l'etiquetatge

La nova campanya de l'empresa americana ha posat en evidència, de nou, la seva nul·la preocupació pels drets lingüístics dels catalans. Coca-Cola ha usat noms catalans als seus anuncis però l'etiquetatge dels envasos continua obviant el català.

Imatge de la nova campanya de Coca-Cola.

Barcelona · L'entitat a favor de la promoció i ús de la llengua pròpia, la Plataforma per la Llengua, ha denunciat aquesta setmana que la nova campanya de la marca de refrescos Coca-Cola destaca noms catalans mentre que els seus envasos continuen vulnerant els drets lingüístics dels ciutadans de Catalunya.

Els anuncis de la nova campanya de Coca-Cola consisteixen en personalitzar les llaunes amb alguns dels noms més comuns a Espanya. L'empresa, però, en buscar-los ha topat amb noms tan catalans com Jordi, Joan, Josep, Anna, Laia, Mireia, Montserrat o Núria. D'aquesta manera, els noms que apareixen als anuncis són en català, però aquests no han estat motiu suficient per a l'empresa per a posar les dades de les etiquetes en català i començar a mostrar consideració pels consumidors catalans.

La Platafornma per la Llengua ha denunciat que Coca-cola continua, d'aquesta manera, vulnerant l'article 128.1 del Codi de consum de Catalunya.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat