Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 15 de de novembre del 2016 | 11:59
Notícia · Cultura i mitjans de comunicació

Gordillo: "Només pots tenir el reconeixement social i la credibilitat social..., si ets molt influent en quant a audiència"

En una entrevista a Comunicació21 el director de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, afirma sobre la feina feta des del seu nomenament ara ja fa deu mesos que "Les sensacions són bones. S'ha fet una renovació important a la graella,

s'ha intentat renovar i rejovenir i trencar amb la inèrcia d'acabar parlant, durant tot el dia, dels mateixos temes de l'agenda informativa, molt centrats en la política". Gordillo afegeix que el que ha intentat és "donar més temes, tocar més registres, i evitar que Catalunya Ràdio es quedi només amb l'etiqueta que és "la ràdio de les notícies i dels esports". I sí, som líders en informació i també tenim una aposta pels esports molt potent –de fet, informació i esports són els grans actius històrics de l'emissora– amb la incorporació de la Sònia Gelmà i d'en Jordi Costa, però també crèiem que havíem d'apostar per l'entreteniment i l'humor i per un contingut una mica més amable en una època que la gent també està una mica cansada del mateix plantejament informatiu i del debat polític. Si a més a més aconseguim –i en això sóc escèptic– treure aquesta idea de què els mitjans públics només parlen del procés... doncs perfecte. Però tampoc ho fem per un complex. No ho fem a remolc de ningú sinó pensant amb l'audiència".

Sobre si se li demana massa a Catakunya Ràdio assegura Gordillo que "
Se li demana el que és legítim que se li demani com a mitjà públic que és. El que passa és que això se li demana en un moment en què aquest país està en un moment convuls. En un moment fins i tot amb algun aspecte de crispació o de tensió política. I per tant és lògic que un mitjà públic tingui una pressió, unes exigències externes superiors a una situació normal. Però jo crec que això és bo; un estímul. Ens fa ser molt exigents, ens fa pensar que hem de fer molt bé les coses i que hem de garantir el que sempre s'ha fet des dels mitjans públics, que és complir el llibre d'estil, ser molt plurals, ser molt rigorosos, posar al davant de tot sempre la voluntat de servei públic..."



Pel que fa a si Catalunya Ràdio ha de ser líder d'audiència creu Gordillo que "Sí, els mateixos que et demanen lideratge et demanen continguts de ràdio pública, que molts cops són molt de nínxol. I se'ns demana fer unes cobertures, uns desplegaments, tenir una presència, acollir i fomentar una sèrie de continguts i de valors, donar resposta a moltes especificitats de la missió de servei públic... Però alhora se'ns demana lideratge, que no siguem cars en quant a pressupost, i que ens reinventem en el tema digital. Jo crec que tot això s'ha d'ordenar, que s'ha de prioritzar... que és bo que hi hagi aquestes pressions, aquestes exigències, però que tampoc les coses les hem de fer totes d'avui per demà".

I finalment i pel que fa a la presència de Catalunya Ràdio arreu del territori aquest afirma que "E
n aquesta nova etapa de Catalunya Ràdio hem fet molt el discurs de què Catalunya Ràdio es movia. L'etiqueta que usem a les xarxes socials és #CatRàdioEsMou. I l'hem concretat en fer sortides, en ser molt presents en el territori, en sortir dels estudis i en ser al carrer; ser molt propers. Això ho anirem incentivant i concretant i Catalunya Ràdio sortirà més i estarà més als llocs en els moments en què passin coses arreu. I després el que hem de veure és com Catalunya Ràdio i Catalunya Informació juguen un paper amb els seus recursos informatius fora de Barcelona. Tenim delegacions, tenim corresponsals, tenim professionals fora de Barcelona que històricament han jugat un paper molt important i el repte és com garantim que això continuï, però també alhora com tornem a ser rellevants en el territori. Part de la filosofia de reinventar-nos també l'hem de traslladar a l'àmbit territorial. Sense que això vulgui dir competir amb els mitjans del territori".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat