Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Divendres, 2 de de desembre del 2011 | 17:36
Notícia · Cultura

La primera novel·la de Lluís Llach arribarà a les llibreries el 2 de febrer

El cantautor de Verges s'estrena amb l'obra 'Memòria d'uns ulls pintats' (Empúries) amb una història ambientada al barri de la Barceloneta entre els anys vint i trenta.

ACN · La primera novel·la de Lluís Llach arribarà a les llibreries el 2 de febrer del proper any. Es tracta d'un llibre que narra la història d'amor entre homes lliures i retrata aspectes socials i polítics de la Catalunya de la primera meitat del segle XX. La història, ambientada al barri de la Barceloneta en els anys vint i trenta, ret homenatge a una generació que va saber lluitar pels seus ideals i que va conservar fins al final, a pesar de les derrotes, la vitalitat i el coratge. Sota el títol 'Memòria d'uns ulls pintats' (Empúries), Llach reconstrueix un període històric sovint mal explicat.

Quatre amics, dos nois i dues noies nascuts el 1920, creixen junts al barri obrer de la Barceloneta. Comencen a descobrir el món en un ambient humil i llibertari, i la proclamació de la República els obre un amplíssim horitzó de possibilitats, il·lusions i esperances. Però la Guerra Civil i la posterior repressió franquista ho estronquen tot.

La vida de tots quatre i de les seves famílies queda marcada per l'impacte d'uns fets històrics que influeixen d'una manera especialment tràgica en la relació d'amor i d'amistat entre els dos nois, Germinal i David. El mateix Germinal, ja vell, narra la seva experiència escruixidora a un jove director de cinema que busca argument per fer una pel·lícula històrica.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat