Indica publicitat
Dijous, 9 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 3 de de juliol del 2012 | 18:12
Notícia

Casals: "Es pot tenir un estat del benestar sense tenir un estat?"

La modernització de l'entitat ha portat Òmnium a liderar, de manera conjunta amb l'ANC, el reclam sobiranista que cada cop creix més en la societat catalana.

Barcelona · Josep Guardiola, Ferran Requejo, Lluís Llach... El suport a la independència de Catalunya, ja majoritari segons la darrera enquesta del CEO, té a dia d'avui moltes cares visibles i conegudes, totes elles representants d'un gran col·lectiu, encara en fase creixent, dins de la societat catalana. 

En aquest context, la nova etapa d'Òmnium Cultural, en la qual Muriel Casals ha près les regnes de l'entitat, ha suposat el seu lideratge en el camí sobiranista, un paper que actualment comparteix amb l'Assamblea Nacional Catalana (ANC). Les darreres aparicions de Casals a la premsa del país corroboren la transcendència d'Òmnium, l'organitzadora de la gran manifestació 10-J del passat 2011.
És un moment oportú per aconseguir l'estat propi. Les coses estan molt madures. Els podem dir: 'Teniu moltes preocupacions i podeu oblidar-vos de Catalunya'"
"Cada cop queda més clar que no podem fer cas de les sentències i les ordres que ens vinguin del sistema institucional i polític espanyol. Ens estan dient que nosaltres ens hem de dotar del nostre sistema jurídic i polític i que hem de deixar estar aquestes interferències" ha sentenciat Casals a una entrevista a El Punt AVUI on hi ressalta que "és el moment oportú per tenir un estat propi".

Muriel Casals ha instat a la insubmissió i a no acatar cap de les sentències d'alts tribunals espanyols: "L'educació l'han de decidir el govern i el Parlament. És tirar a la paperera qualsevol cosa que vingui d'Espanya. És un moment oportú per aconseguir l'estat propi. Les coses estan molt madures i l'Estat està desconcertat. Els podem eliminar un element de desconcert i dir-los: "Teniu moltes preocupacions i podeu oblidar-vos d'aquesta [Catalunya]. En lloc de tenir un corcó, perquè ells ens veuen així, tindran un veí".

Pel que fa a una segona aparició de Casals a la premsa en motiu de la segona jornada de debat d'estiu de la UPEC (Universitat Progressista d'Estiu de Catalunya), Muriel Casals s'ha qüestionat si "es pot tenir un estat del benestar sense tenir un estat". "La sentència del Tribunal Constitucional (TC) sobre l'Estatut de Catalunya va ser un punt i a part en les relacions entre Catalunya i Espanya. Un avís molt solemne d'Espanya: no hi ha lloc per vosaltres" ha dit la Presidenta d'Òmnium.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat