Fa temps que, en reiterats incidents entre una part de la ciutadania i la nostra policia nacional, els Mossos d'Esquadra, es produeixen afers que posen en dubte la professionalitat i el bon fer de la nostra policia.
És cert que també hi ha immaduresa i alguns sectors marginals de la nostra societat volen superar les seves pròpies impotències col·locant la nostra policia com a diana. Una diana en la lluita en contra del poder constituit. Perquè aquests afers es riteren massa vegades cal actuar amb tota contuncència Conseller Espadaler i esclarir què ha passat i què està passant.
Sóc conscient que hi ha milers d'actuacions policials ben fetes, polcialement i professionalment, i que aquestes mai no surten als diaris. Unes accions que fan estimar el cos de Mossos per la immensa majoria del ciutadans. Però... no n'hi ha prou. Encara que sigui un sol cas ─i no és així─ s'estàn reiterant acusacions contra la nostra policia, i això requereix mà dura a l'hora de saber la veritat.
Cal aplicar tota la força del reglament contra els policies que s'hagin sobrepassat en les seves atribucions. I si els ciutadans han mentit, cal portar-los davant de la justícia amb tota contundència. Però cal aclarir els fets, cal no deixar-ne passar ni una: i una ja és massa.
Cal aplicar tota la força del reglament contra els policies que s'hagin sobrepassat. I si els ciutadans han mentit, cal portar-los davant de la justícia"
Tenim una policia que, ara que farà 30 anys de la primera promoció, ha passat per dificultats de tota mena, i enemics de dins i de fora. Uns enemics que han volgut el seu fracàs. En els darrers mesos, l'Estat intenta marginar la nostra policia. Dia rere dia veiem casos d'usurpació de competències per part dels cossos i forces de seguertat de l'Estat. Conseller, hauràs d'enfrontar-te a aquesta realitat i necessites tot el poble català, sense fissures de cap tipus, donant suport a la nostra policia.
Per això és necessari que els nostres policies siguin el mirall de la societat a la que serveixen, per la qual cosa s'ha de tenir molta mà dura. Cap tolerància. Si algun ciutadà al servei de no se sap de qui, intenta desprestigiar la nostra policia, cal que el posis a disposició de la justícia.
Massa vegades es posa en dubte la nostra polcia, i això cal que acabi. Si hi ha pomes podrides, cucs o talps ─que fins i tot se'n foten de la nostra llengua─ cal expulsar-los. I a més revisar la formació i els protocols d'actuació.
Conseller Espadaler: portes molt poc temps en el càrrec però ja comences a conèixer el cos i saps que un cas com aquest, si és veritat tot plegat, està protagonitzat per nuclis reduïts dels Mossos d'Esquadra. La immensa majoria del cos estima aquest país i els seus ciutadans. Per aquests útims cal actuar amb contundència.