
"Això, de facto, fa pràcticament impossible un punt de trobada entre la majoria social i política catalana i les institucions espanyoles".
El politòleg Jordi Muñoz ha indicat a un article que la declaració de sobirania del Parlament era essencialment un acte simbòlic, per la qual cosa "la seva anul·lació també ho és". "Però, tot i això, aquesta sentència és políticament molt rellevant, almenys per dos motius" ha explicat a l'article Qüestions d'Estat.
"El primer és la unanimitat --ha continuat l'autor de l'article--: confirma que el procés català ha esdevingut una qüestió d'estat en la qual hi ha poques fissures entre les principals forces polítiques, judicials i mediàtiques a Espanya". El segon és, segons Muñoz, que "contribueix a fer més estret el marge per a una sortida negociada a la qüestió".
"El Constitucional es consolida com un jugador amb poder de veto, amb capacitat institucional i voluntat d'imposar una lectura restrictiva de la Constitució. I això, de facto, fa pràcticament impossible un punt de trobada entre la majoria social i política catalana i les institucions espanyoles" ha conclòs.