Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 30 de de novembre del 2010 | 14:51
Crònica · Tecnologia i país

28-N: Les eleccions del Twitter

Les eleccions nacionals del 2003 varen passar a la història com les primeres on varen irrompre les noves tecnologies. L'aparició, o dit d'una manera millor, l'ús del web va marcar la precampanya

i la campanya d'aquelles eleccions.

Als comicis al Parlament del 2006 varen tenir un impacte més marcat, més accentuat de les noves tecnologies. El web va tornar-hi a ésser present, però el que realment va sobresortir, allò que va erigir-se com a revolucionador', fou el vídeo i el blog. Aquests nous elements, aquestes noves eines tecnològiques, amb la irrupció de la interactivitat i d'altres noves funcionalitats, foren el que realment marcaren aquelles eleccions en l'àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació.

Enguany, amb els comicis nacionals del passat dimarts 28, les xarxes socials i, més concretament, el Twitter han estat l'autèntic protagonista tecnològic de les eleccions parlamentàries catalanes. Aquesta eina de nanoblogging que permet l'enviament de missatges, tweets o piulades, si emprem el terme normatiu, de fins a 140 caràcters, ha revolucionat el món de la xarxa des de fa un temps. Twitter, sense cap mena de dubte, s'ha convertit en un dels darrers fenòmens de la xarxa i, hores d'ara, es considera una de les xarxes socials de referència d'internet.

La política no n'ha quedat al marge, no n'ha estat l'excepció.  s més, durant la precampanya i la campanya de les eleccions al Parlament, Twitter s'ha erigit com a lloc de referència per fer política. Partits polítics, entitats, institucions, polítics, intel·lectuals, candidats, ciutadans i ciutadanes a títol individual s'hi han abocat per llançar-hi, explicar-hi els seus missatges, les seves idees, les seves propostes i, en definitiva, fer-hi política. Una política feta, elaborada, d'una altra manera. Una política de proximitat, de tu a tu, amb l'objectiu d'interactuar directament amb la ciutadania i, per tant, copsant, recollint, parlant sobre les seves necessitats, problemes, inquietuds, etcètera.

La utilització de Twitter no es tradueix directament en vots i en escons. Les formacions polítiques ho saben. Però també saben, perfectament, que renunciar-hi és perdre pistonada, és perdre de vista un àmbit on cada cop més i més gent -principalment la gent jove del país- hi participa i des d'on s'informa. De la mateixa manera que ésser present a la premsa, la ràdio i la televisió és bàsic per poder arribar a la ciutadania, Internet i les xarxes socials -com el Twitter- es pot dir ja, que ha esdevingut un nou mitjà fonamental, el mitjà que transforma el trio -premsa, ràdio i televisió- en pòquer -premsa, ràdio, televisió i internet-. D'altra banda, el Twitter, les xarxes socials i internet, en el seu conjunt, són una oportunitat també per a aquelles formacions extraparlamentàries que no gaudeixen dels recursos, ni de la presència als mitjans tradicionals dels partits que tenen representació al Parlament. Una possibilitat per expressar-se i fer arribar el seu missatge a la gent, amb igualtat de condicions que la resta de formacions. Una escletxa que, en aquest cas, ha permès l'entrada d'un nou partit al Parlament.

El Twitter, com a xarxa de referència, s'ha reivindicat en aquesta campanya i ha estat una de les eines més usades per totes les formacions polítiques catalanes.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat