Indica publicitat
Dijous, 9 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 24 de de febrer del 2009 | 16:47
Notícia · Política

Objectiu: potenciar les parelles lingüístiques

Barcelona · Les anomenades parelles lingüístiques, una iniciativa sorgida de la societat civil que té per objectiu posar en contacte persones que volen practicar el català amb catalanoparlants disposats a dedicar unes hores per ajudar-les a fer-ho, agafa força. La legislatura  passada el Consorci de Normalització Lingüística, amb el programa 'Voluntariat per la llengua', va potenciar la idea, i ara CDC, davant el fet que hi ha llistes d'espera per aquest servei, tal com ha lamentat Àngel Colom, pretén donar-hi un nou impuls amb la campanya 'Cap catalanista sense parella' dirigida a membres, militants i simpatitzants del partit, per aconseguir "multiplicar per tres" en un any les 30.000 parelles que s'han aconseguit fins ara.


Així, en un any i mig, Colom pretén arribar a les 90.000 parelles lingüístiques. El president de la sectorial d'immigració ha dit que per part dels immigrants "hi ha ganes d'aprendre" i no existeix "cap mena de rebuig". s per això que ha lamentat que a alguns municipis hi hagi llistes d'espera per accedir al servei, i ha instat a la Generalitat a dinamitzar la iniciativa.

Felip Puig, per la seva banda, ha explicat que la campanya va adreçada "a mantenir un dels pilars bàsics de la nostra societat: la cohesió social, la integració i la voluntat de construir un sol poble". Així, a més dels diputats, senadors i altres membres del partit, els destinataris de la iniciativa seran els 435 alcaldes de la federació, 3.387 regidors i 50.000 militants, així com tots els simpatitzants que s'hi vulguin afegir, que comptaran amb 450 seus de CDC per realitzar l'intercanvi.

Després que nombroses entitats i persones iniciessin fa temps aquest tipus d'intercanvi per ajudar a molts nouvinguts a aprendre el català, són diversos els polítics i partits que s'han sumat a aquest tipus d'acció.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat