Barcelona ·
El periodista Enric Marín ha qualificat de "molt decebedor" i "una mica insòlit" la renúncia de Carretero a liderar Reagrupament i el seu posterior retorn a la formació, a un article publicat a El Punt.
Marín ha dit que no és"particularment estimulant" l'anàlisi dels fets però que aquest convida "a dues reflexions que Joan Carretero o Joan Laporta haurien de tenir ben present": "En primer lloc, no hi ha cap formació política sòlida que es pugui sustentar de forma indefinida en cap personalisme sense projecte, programa i organització. I, en segon lloc, en època de desafecció a la política institucional l'espectacle de les lluites internes dels partits és una font de descrèdit d'efectes demolidors". En aquest sentit, l'autor de l'article ha alertat que els electors "eviten dipositar confiança de govern en aquells partits que demostren no saber governar-se" fent referència a la formacio´de Joan Carretero.
El periodista ha puntualitzat que "no és imaginable cap projecte sobiranista que no respongui a una voluntat popular clarament majoritària" i, per aquesta raó, Marín ha dit que "l'èxit d'Esquerra com a primer partit parlamentari que ha apostat d'una manera decidida pel projecte de la plena sobirania nacional és deixar de tenir el monopoli independentista". "Pot semblar paradoxal -ha conclòs l'autor de l'article- però és una conclusió ben lògica. [...] Sabem que la independència avui és tenir la capacitat de gestionar de forma sobirana les interdependències".