El president del PNB ho justifica fent referència a la crisi del deute i l'actual situació de l'estat.
Izaronews ·
En una entrevista a Onda Vsca, Urkullu s'ha mostrat crític amb la manera en què el Govern central gestiona la crisi econòmica. "Ens afecta a tots, per tant, aquesta marca Espanya, que a l'exterior es refereix a tot el que és el conjunt de l'Estat, ens afecta també als bascos, en el que és la situació del sector financer".
El deute, diu Urkullu, té un "efecte cadena i multiplicador" i, en concret, la "marca" Espanya afecta també a la possibilitat de finançament de les empreses, al crèdit privat de les famílies, a l'exportació i a la política de despesa pública.
"Tot això és el que necessàriament hem de parlar, no solament amb el Govern espanyol, sinó amb els partits polítics bascos, per veure com això que ens afecta".