El prestigiós setmanari britànic 'The Economist' publica un article titulat "Homenatge a Barcelona" en que qualifica Catalunya com a "el desafiament per Madrid, més important que el del País Basc".
L'article fa una breu referència a l'incident en l'homenatge de Rabin a Israel i a la proposta de Maragall d'integrar el país a la francofonia. Tanmateix afirma també que Carod és "un interlocutor regular davant el govern de Madrid" malgrat que "portaria Catalunya a la independència en 15 anys si seguís el seu programa". El setmanari també apunta que Carod "ha estat demonitzat per la dreta espanyola després de parlar amb ETA".
Del President Maragall en destaca que "no vol la Catalunya independent però apunta cap al federalisme, cada cop més acceptat". Quant a Zapatero, 'The Economist' li reconeix la necessitat de, literalment, "dur els pantalons ben posats" davant l'allau de crítiques i resistències a les reformes com les liderades per socialistes com Ibarra i Bono.