
La cadena pública ha revalidat el primer lloc absolut que va recuperar el 2010 i ha situat 27 programes dins del llistat dels 40 més vistos.
Barcelona ·
Collita d'exits per a TV3 per segon any consecutiu. Un estudi de Kantar Media ha revelat aquesta setmana que el canal generalista de Televisió de Catalunya ha tornat a liderar les audiències aquest passat 2011 i per segon any consecutiu. Segons l'estudi, durant l'any 2011 TV3 ha obtingut el 14,1% de quota de pantalla, el què situa el canal dos punts per sobre de la seva immediata competidora, Telecinco.
Dels 27 programes de TV3 situats al rànquing dels més vistos de l'any, 10 se situen entre els 15 primers. El partit de la Champions 2010-11 Madrid-Barça ocupa el segon lloc, i el segueixen altres partits de Lliga i Copa del Rei amb participació del F.C Barcelona. Determinades edicions dels Telenotícies de la casa, un capítol d'El Convidat, l'APM, el Gran Premi d'Espanya de Fórmula 1, Caçadors de bolets o el documental 'ETA a la ciutat dels Sants', són altres emissions incloses en el llistat dels 40 programes més vistos a Catalunya.
El lidetatge de TV3 va més enllà de les audiències aconseguides per la programació relacionada amb l'esport
Seguint les premisses del Baròmetre de la Comunicació, que ja va indicar el lideratge de TV3 durant el passat any, les conclusions de Kantar Media també han revelat que TV3 obté la nota més alta atorgada a els cadenes generalistes, un 8.04 sobre 10. Tanmateix, els portals d'Internet de la CCMA també han estat líders a Catalunya tots els mesos del 2011 entre els mitjans audiovisuals.
L'estudi corrobora, doncs, que el lidetatge de TV3 va més enllà de les audiències aconseguides per la programació relacionada amb l'esport ─els partits de futbol, per sobre de tot─ sinó que es basa en una programació ben asentada, l'aposta ferma per nous continguts originals i de qualitat, i per la cohesió de l'equip que formen els seus treballadors, unes qualitats assolides sota la direccó de Mònica Terribas.