Indica publicitat
Dijous, 9 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimecres, 6 de de maig del 2009 | 15:55
Notícia · Comunicació

Catalunya Ràdio i TV3 lideren l'audiència segons el Baròmetre

Barcelona ·

El ball de xifres habitual en el recompte a les manifestacions s'estén també a l'hora de mesurar audiències: mentre que, segons TNS (tv) i EGM (ràdio), TV3 i Catalunya Ràdio havien perdut el lideratge d'audiència en els respectius mitjans, les dades de la segona onada del 2009 del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura els atorguen una clara primera posició.


Segons el Baròmetre, doncs, Catalunya Ràdio segueix líder amb 560.000 oients, seguida per La Cadena SER -449.000 seguidors- i RAC 1, que ocupa la tercera posició amb 327.000. Les dades contrasten amb les donades per l'Estudi General de Mitjans, en les que l'emissora del Grup Godó escalava al liderat en detriment de la ràdio pública catalana, que havia regnat en les audiències 13 anys seguits. En tot cas, les xifres d'EGM i el Baròmetre coincideixen en marcar tendències clares: mentre Catalunya Ràdio perd oients, RAC 1 en guanya.

Passant al panorama televisiu, TV3 és la televisió més vista al Principat amb un 19'5% de share, dos dècimes més que a l'anterior onada, seguida a distància per Telecinco -17'6%- i Antena 3 -16'8%. Ambdues cadenes privades perden tres i set dècimes respectivament. La quarta posició l'ocupa TVE 1, amb un 12'7%, i al seu darrera hi apareixen Cuatro -9%-, La Sexta -6%- i a molta distància, el K3/33, 8TV i La 2. Novament, el Baròmetre mostra una realitat força diferent a les darreres dades donades per Sofres, en les que la cadena dirigida per Mònica Terribas descendia a la segona posició i es quedava a mig punt de Telecinco.

Pel que fa a la premsa escrita, les dades d'aquesta segona onada mostren com La Vanguardia segueix retallant distàncies amb El Periódico, que es manté líder amb 679.000 lectors, però en perd 15.000. El diari de Godó, en canvi, en guanya 16.000 i n'acumula 601.000. Pel que fa als periòdics en llengua catalana de referència, El Punt i l'Avui, el seu nombre de lectors és força semblant a l'anterior onada. El primer obté 1.000 lectors més i se situa a la dotzena posició -comptant, això sí, amb diaris gratuïts i esportius- amb 137.000 persones al darrera, mentre que l'Avui en perd 3.000 i es queda amb 114.000 lectors.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat