Barcelona ·
Darrerament, molts televidents de TV3 de les Illes Balears havien mostrat les seves queixes pels continus talls d'emissió que pateix la cadena, ja que IB3 n'impedeix la senyal en determinades franges horàries. Els fets han arribat al Parlament, on Antoni Martorell, el director general de l'ens públic de les Illes, ha justificat les interrupcions al·legant que TV3 només deixa d'emetre aquelles produccions que la televisió balear ja ha comprat en exclusiva per al seu territori.
Les televisions autonòmiques, a través de la FORTA, adquireixen determinats programes de manera conjunta, compartint les despeses en funció de la població potencial del seu territori. Aquesta és la raó que ha esgrimit Martorell per reafirmar-se en els talls: "Es tracta únicament de defensar els nostres drets televisius", ha dit. El Director General, a més, ha afegit que "s'ha d'entendre que l'existència d'IB3 ara condiciona la resta del panorama audiovisual català", i ha recordat que IB3 tan sols emet producció pròpia al Principat.
Els diputats Josep Maria Costa (PSIB) i Esperança Marí (ExC) han explicat que entenen les raons de Martorell, però no comparteixen que aquest "criteri empresarial" sigui l'únic que hagi de moure IB3. A més, han recordat l'objectiu de fomentar la difusió audiovisual en català i el coneixement mutu amb altres territoris de parla catalana.