Reproduïm d'Izaronews ·
Xabier Arzalluz va denunciar aquest divendres "la farsa" que al seu entendre suposa que PSE i PP puguin "tenir majoria absoluta" al Parlament basc, perquè "prèviament han escombrat" als que "havien d'haver estat representants" dels votants de l'esquerra abertzale, en "un cop antidemocràtic". Arzalluz va dir que "mai" no reconeixerà aquesta situació i va augurar que "arribarà el dia" que la resta de partits nacionalistes diguin que no es presenten a les eleccions.
?En declaracions a Herri Irratia-Loyola Media, Arzalluz va censurar "la trampa" i "la farsa" que segons la seva opinió s'ha registrat en les eleccions basques. Si socialistes i populars -va afegir- "poden tenir majoria absoluta" a la cambra autonòmica, és perquè "prèviament han escombrat del Parlament als que haguessin pogut ser i haurien d'haver estat representants de més de 100.000 votants bascos, siguin de la ideologia que siguin". "La doctrina Garzón i de la llei de Partits, en què aquests són ETA i ETA no pot estar al Parlament, és insostenible", va manifestar l'expresident del PNB.
?Al seu entendre, s'ha produït "un cop antidemocràtic, deixant el Parlament com una espècie de parlament curt i aconseguint amb això el que pretenien: que ells tinguin majoria absoluta". Arzalluz va assegurar que, per la seva part, "mai no reconeixerà aquesta situació". "I ja veurem el PNB fins quan ho reconeix", va afegir.
Arzalluz va afirmar que desitja aixecar la seva veu "enèrgicament davant això", i va dir que, "si van així a fer que tots els altres hàgim de fer el que ells volen, arribarà el dia en què el que aconseguiran és que els altres nacionalistes diguem 'no ens presentem a les eleccions' i a veure què passa llavors". "Si segueixen així, això arribarà i llavors es posaran les mans al cap i diran que 'és desestabilització', però ells han desestabilitzat ja a aquest país en un tema tan greu com és l'electoral", va indicar.
Xabier Arzalluz va preguntar: " si qualsevol de vosaltres tingués una empresa donaria a Patxi López un càrrec rellevant de responsabilitat, quan és clar i evident que no té cap formació ni preparació? ". " Què farà, portar tècnics de Madrid? Això és un govern? ".
Finalment, es va referir a la ronda de converses postelectorals que està desenvolupant el PNB i va assegurar que "el que m'està espantant és la fanfarronada" dels socialistes. "Estant les coses com estan, aquests senyors es presenten a la primera ronda que convoca el candidat del PNB, sense el seu líder (...) és com perquè els del PNB s'haguessin aixecat i haguessin dit, quan pugui venir, aviseu".